fredag, maj 23, 2008

Sammanfattning

Hej!

Jag heter Torbjörn och igår var jag fruktansvärt nervös. Det är nog lättare att säga vad jag INTE slog mitt huvud i när kuverten började sprättas. Så här alltså: Min pappa ville vara lite cool och sätta på något slags högtalarsystem under eurovision igår. Fine tänkte jag, men under Island märkte jag att ljudet inte blev bättre utan snarare...sämre. Nu till poängen: Han börjar alltså trixa med ljudet när det är Sveriges tur. Det blir kaos i min hjärna, jag ser att Charlotte står där, men jag tänker bara på att ljudet låter konstigt. Pappa fortsätter. Jag bara: Vad fan göru, Charlotte sjunger ju. Stäng av ljudet! (And he doesn't know I'm gay?) När han väl gjort det är låten i princip slut. Det enda jag kommer ihåg är lite laser och mitt hjärtas klappningar. Oj, tänkte jag. Om inte det här gjorde intryck på mig som är helt Hero-frälst hur ska det kunna gjort det på tusentals vanliga, friska människor?

Så jag satt där alltså och inbillade mig att i princip alla låtar var bättre än Hero och jag var helt övertygad om att Sverige skulle missa finalen för första gången sen, ja när blir det, 1976? Tack Gud.

Jag hade 6/10 rätt i min tippning. Inte godkänt. Och två (3) av mina favoriter gick vidare. Så jag är inte lika nöjd med den här semifinalen.

Positivt:
Schweiz!
Jag är kär. Paolo <3 Jag satt faktiskt där och tänkte att nu när Sverige inte går vidare kommer i alla fall Schweiz göra det. Och det krävs mycket för att jag ska tänka så. Ett mysterium att han inte gjorde det.

Portugal!
Åh, säger jag bara. En ny favorit, helt klart. Faaaaado!

Negativt:
Danmark
Öhm, okej. Hela norden är i final, men bara Sverige och Island har bidrag man inte somnar till. Svettfläckar någon?

Lettland
SUCK

Nä, nu ska jag förbereda finallistan. Det ska bli roligt.

Puss

Inga kommentarer: