tisdag, juli 03, 2007

Deeper and Deeper - "Think with your heart, not with your head"

Plats 9: Madonna - Deeper and Deeper

Vad är en gayikon? funderade Torbjörn. Är Madonna lesbisk?

Den här låten får mig att tänka på två saker. Min lilla förälskelse i David i 7D (mer om det sen) och kalaspuffar. Jag hade nämligen en period då jag åt kalaspuffar till frukost varje morgon. Jag gjorde det inte för att jag tyckte det var särskilt gott utan för att man fick en sagan om ringen-poster med i varje paket. Jag lyckades få alla, med ett antal dubbletter på köpet.

När jag var ännu mindre trodde jag att det fanns två Madonnor. En blond och en mörkhårig. "Vem av dom gillar du mest?" Lite pinsamt...

Madonna = förändring, överraskning, mod = fascination

Someone said that romance was dead
And I believed it instead of remembering
What my mama told me, let my father mold me
Then you tried to hold me, you remind me what they said
This feeling inside I can't explain
But my love is alive and I'm never gonna hide it again

Andra bloggar om: , , , ,