tisdag, maj 20, 2008

Eurovision 2008: Semifinal 1

Japp, då var det dags igen. I sista stund, men ändå. Till skillnad från Sami kommer jag inte lista mina tio (12) favoriter rakt av, utan jag tar en semifinal i taget. Det blir rättvisare. Sen kanske jag gör en slutgiltig lista till finalen, så man kan jämföra med resultatet. Ah, vad smart jag är!

Ha inga höga förväntningar på semifinal 1 (inte på sf2 heller för den delen...) Jag tror jag ska göra en "dessa låtar får mig att må illa-lista" också.

Vi börjar i alla fall. Jag orkar inte kommentera så mycket. Det finns fem låtar som jag tycker är värda att uppmärksamma.

#5 Irland



#4 Grekland



#3 Israel



#2 Bosnien Herzegovina



#1 Slovenien



Låtar jag mår illa och/eller får ont i huvudet av:
(utan inbördes ordning)
Estland
Norge
Armenien
Rumänien

Så var det sagt.

Och då måste jag tippa vilka tio som går till final också. Förra året gissade jag rätt bra. Så lyssna på mig! (Kommer få äta upp...)

Jag tror:
Grekland
Ryssland
Armenien
Irland
Israel
Azerbajdzjan
Slovenien
Norge
Bosnien Herzegovina
och så säger jag Estland för att vara lite pessimistisk...

Hur det än går, kommer många dåliga låtar hamna i final. Varför går det utför?

Over and out.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag gillade INTE Slovenien. Den lät för mycket som Daze - Toy Boy (skruva tillbaka klockan 10 år). Annars hade vi ganska lika favoriter.