onsdag, maj 09, 2007

Plats 1 - Cypern

...Cypern! Professionellt, rutinerat, snyggt. Evridiki, som ställde upp redan 1992 och 1994, sjunger i år Comme ci, comme ca. En låt helt på franska alltså. Intressant drag. Cypern har inte imponerat speciellt mycket på mig de senaste åren. Det var runt millenieskiftet som de senast hade något riktigt bra att komma med. (Det var för övrigt Cypern som av någon oförklarlig anledning snodde Lena Ph:s femteplacering 2004.)

Låten startar som nummer tre i seminfinalen, precis innan Vitryssland och två nummer efter Bulgarien. Jag oroar mig lite. En final utan Cypern blir en tristare final än vad den borde vara. Den skulle bli lite comme ci, comme ca:

Så ser alltså min lista ut. Vill påminna er om att The Ark självklart är ettan egentligen, men man får visst inte rösta på "sitt eget" land i den här tävlingen...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha. Jag anade detta efter att jag råkat titta runt lite på din last.fm-sida. ;)
Den stora frågan nu är: vad tycker JAG om Cypern? Är du nyfiken?

TB sa...

Jag är jättenyfiken! Men klart du gillar Cypern, eller? Iofs är du en sån som gillar Schweiz...Glöm inte att blogga in lista!