onsdag, maj 02, 2007

Plats 6 - Irland

Jag veet! Man får inte gilla Irland! De skickar alltid vidrigt fridfulla låtar som får mig att spy. Eller ja, nästan alltid. Det är ett mysterium att de lyckats vinna 7 gånger, varav minst 5 av vinnarlåtarna varit rena sömnpiller. I år kommer inte jag somna, men jag kan tänka mig att många andra kommer göra det. Låten, som heter "They can't stop the spring", ska föreställa en hyllning till de östeuropeiska revolutionerna. Hum hum. Till exempel ska låttiteln vara ett citat av den tjeckiske ledaren Alexander Dubcek.

Jag gillar den. Kvinnan som sjunger är ursnygg och de irländska tonerna värmer som ett stort glas Guinness en kylig vårkväll (Starkt forcerad liknelse då jag avskyr öl.) Jag har dock lite svårt när man har med barn som målar i en video, men låt gå. Det är ändå Irland vi pratar om.

Frågan är om vi kommer få se en A continental choir, Singing hand in hand i finalen. (Irland är direktkvalificerade.) Antagligen inte. Jag gissar att den hamnar någonstans i mitten.

Heja Dervish:

3 kommentarer:

Woa sa...

Torbjörn, Torbjörn, Torbjörn... *suckar och skakar på huvudet*
Har du tappat stinget totalt? Irlands bidrag är ju vedervärdigt! Det är kanske inte den värsta smörjan i årets festival men det är inte långt ifrån.

TB sa...

Du kan anklaga mig för dålig smak, men du kan inte stoppa våren!

Woa sa...

Hahaha!!!
You funny gay guy!