tisdag, april 10, 2007

Plats 9 - Ryssland

Vi beger oss österut och ökar takten. Ryssland är ett spännande land. De har aldrig vunnit men tagit sig till en andra plats två gånger: 2000 och 2006 (Det är nu jag försöker bevisa vilken kalenderbitare jag är.) I år representeras de av Serebro och låten Song #1 och om de med det vill upprepa Helena Paparizous succé från 2005 måste jag nog meddela att så inte kommer bli fallet. Men Ryssland vill vinna, och det är härligt! Tänk om länder som Frankrike och Storbritannien också hade den kämparandan! Huvudsaken är att man bryr sig, sen om det blir bra eller inte är en annan fråga. I år blir det helt okej. Om man inte vill behöver man inte lyssna på texten. Jag undviker det helst:

Gotta tease you nasty guy
So take it, don't be shy
Put your cherry on my cake
And taste my cherry pie


Ryssland är direktkvalificerade till final och startar på plats 15, innan übertråkiga Tyskland. Så jag gissar och hoppas på att de landar i den övre delen av resultatlistan.

Så, nu var uppvärmningen klar. Med plats 8 börjar listan på riktigt.

Da!

1 kommentar:

Bettie. sa...

fantastisk text. put your cherry on my cake and taste my cherry pie ;p