tisdag, april 24, 2007

Plats 7 - Grekland

Hej Maria! Hej Grekland! Hej medelhavspojke som försöker dansa snyggt utan att förlora sin manlighet! (eller försöker han ens?)

Grekland är väl en av favoriterna i år, men jag är på alternativt humör så det blir en sjunde plats för Sarbel och hans Yassou Maria. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om låten. Den känns rätt självklar. Grekland är ett av de länder som lyckats hålla jämn kvalité på sina bidrag i eurovision, i alla fall de senaste åren. (Sådana länder finns det inte så gott om. Sex stycken fick jag det till, däribland Sverige.) Men ja, vi har hört det förut. Det är inget nytt. Till skillnad från Vitrysslands Koldun tycker jag varken att han eller videon är snygg. Det kommer gå bra ändå, den har allt som krävs för att det ska gå bra. Den är till exempel skriven av svenskar och kombinationen Grekland/Sverige har ju funkat förut.

Nu måste jag äta nånting. Vilken värme! Tur att jag och Jimmy picnicade istället för att träna. Min kropp är mör.

Är Sarbels kropp också det?


3 kommentarer:

Woa sa...

Eh... låten var ju ganska dålig.
Och någon borde göra något åt killens ögonbryn. Fram med häcksaxen...

TB sa...

Nej, dålig är den inte, men den är inget speciellt. och jag har sett värre ögonbryn...

Woa sa...

Du måste alltid säga emot mig va?