måndag, april 16, 2007

Plats 8 - Vitryssland

Vi stannar såklart kvar i öst, närmare bestämt Europas sista diktatur. (Jag är ju då av den åsikten att alla behöver underhållning oavsett om man styrs av en despot eller befinner sig i krig, även om jag är medveten om problemen som skulle uppstå om ett land som Vitryssland gick och vann.)

Efter tre misslyckade försök är det i år dags för Vitryssland att ta steget till final, anser jag. Ja, det kommer nog gå väldigt bra där också. Det är Dmitry Koldun som ska hålla flaggan högt (tveksamt uttryck...) med låten Work your magic. Nämnas kan att låten har samma textförfattare som skrivit Never let you go, som ju kom tvåa förra året. (Hen har också skrivit texten till Armeniens låt i år, okej jag ska vara tyst med såna här tråkiga nördgrejer...) Man skulle ju hoppas att han fick lite hjälp av Dima Bilan också. Vad jag sett behöver han nog koncentrera sig på röstövningar och koreografilektioner. Men han har ju tid på sig än. Det visar sig när det väl är dags.

Videon är snygg, han är snygg, låten är snygg,

men den är inte temat till James Bonds kommande film:

Inga kommentarer: