måndag, april 13, 2009

Torbjörn wants to take a ride on your disco stick


Det har väl inte undgått någon (hoppas jag) att jag är lite svag för Lady Gaga. Jag anser Poker Face vara den bästa låten som någonsin gjorts. Jag tar i, men jag har verkligen inte gillat en låt så mycket, lyssnat på en låt så mycket och dessutom inte tröttnat på den. Tummen upp! Hon kommer bli STOR. Hon har allt liksom. Hon är snygg, har attityd och framför allt gör hon intelligent popmusik. Omvänd mig, snälla!

Läste i senaste numret av QX att puh-puh-puh Poker Face är en hyllning till Word Up av Cameo. Den finns inte på youtube men alla lyckliga som har Spotify kan ju lyssna på den där. (Ni som är lite mer musikallmänbildade än jag har säkert hört den redan iofs.) Som en enda lång, långsam puh-puh-puh-slinga. Gillar't!

Läs även andra bloggares åsikter om

2 kommentarer:

Lucas Berglund sa...

gruppen heter cameo :O)

och du har rätt. lady gaga kommer att bli stor... en ny madonna!

TB sa...

så kan det gå när man inte korrläser!

mm. det är coolt att vi får vara med och uppleva när en stjärna föds ;) Och tänk om The Fame är Gaga's Like a virgin? Vad mycket fantastiska låtar vi har framför oss då!