onsdag, april 01, 2009

Jag hatar när folk påstår att jag har fel, som till exempel de som skriver matteboksfacit. Men det värsta som finns är ju när någon påstår att man har fel när man har RÄTT. Idag kom jag tydligen en halvtimme försent till matteprovet, tyckte då min lärare. Och jag tog strid för att jag faktiskt stod 17.00 och inte 16.30. Hon ville inte lyssna. Jag kunde ju göra provet ändå, men RÄTT SKA VARA RÄTT.
Svart på vitt. Idag är det onsdag och jag skrev INTE slutprov. Alltså börjar provtiden 17.00. Jag har rätt, och därmed basta.

/En förolämpad Torbjörn

2 kommentarer:

Lucas Berglund sa...

stackars liten. jag håller med. jag blir galen på folk som inte fattar att man har rätt... fast skulle det visa sig senare att man har fel så är det ju lite pinsamt... men du hade helt klart rätt!!

Karolina sa...

Stå på dig, kompis! Samma grej har ju precis hänt mig med min dramalärare. Jag gick till studierektorn och pratade med honom om det, så nu ska kanske skolan betala våra teaterbiljetter! :) Upp till kamp!