fredag, augusti 10, 2007

I rastadjungeln

Den bisexuella och allergiska dator- och sportnörden rapporterar från Uppsala Reggaefestivals först dag. I alla fall om man ska tro på en annan människas fördomar. Det ska man inte.

Mitt miljökryss var tydligen lite svårt. Bara en av alla(5) som tog chansen att vinna lite rättvisemärkt choklad hade alla rätt. Inte ens någon som påstod sig ha "läst fyra år miljövetenskap." Egentligen var nog tävlingen lite underkänd eftersom så få deltog. Det blir bättre imorgon.

Det bästa med Grön Ungdoms tält på festivalområdet är Lesbiska Samantha, en uppblåsbar sköldpadda. Hon blev ett populärt motiv för ett barn som ville rita lite på vårt klotterplank. Tack IKEA!

Sen är det rätt gott med gelatinfria remmar. Sur rabarber är godast.

3 kommentarer:

Anonym sa...

åh,vad fint att det blev Lesbiska Samantha som vann namngivningen (?)! Hur mår hon? Jag vill också träffa henne nu i ett mer fylligt skick! Får ta igen mina förlorade umgängesdagar med henne i höst. Lite som Lindsey... /malena.

TB sa...

LS är jättesöt! Jag tyckte en namntävling vore lite onödig eftersom LS kändes så givet och logiskt. Jag får ta en bild på henne så du får se henne i sitt rätta skick (och i sin rätta miljö?)

Anonym sa...

Åh vad härligt med reggaefestival!Önskar jag också vore i Uppsala. Bra att ni sprider lite grön upplysning! Klara