tisdag, augusti 21, 2007

En singelkväll på Operan

Den 21 september anordnar Kungliga Operan singelkväll. Under pauserna av föreställningen Romeo och Julia är det meningen att du ska mingla med andra singlar och "se om du hittar din egen Romeo eller din egen Julia!" Det låter ju jätteroligt! I alla fall om man är hetero. Homosinglar ska nämligen få en egen singelkväll, men de ska inte få se världens kanske mest romantiska balett utan...Gustav III! Men visst, när jag träffar en partner vill jag gärna göra det samtidigt som jag ser hur en fjollig maskerad kung blir mördad. Det vore så stämningsfullt...Jag vill faktiskt också träffa min Romeo!

Andra bloggar om: , , , ,

4 kommentarer:

luskan sa...

d verkar ju jätteroligt:D

Anonym sa...

men Romeo och julia, känns inte det lite gjort? Jag skulle välja gustav III när som helst, lätt hetaste kungen! :) /malena

TB sa...

Haha, ja, inget ont om Gustav. Tycker bara det är synd att de försöker dela in vårt kulturarv på här sättet. Som att inte homosar kan ta till sig R&J bara för att det är en heterosexuell historia, och vice versa. Men man kanske ska vara glad att de öht tänker på det. Iofs borde operan krylla av bögar ;)

Anonym sa...

Ja det är ju konstigt! Bara för att Gustav III innehåller homoerotiska inslag...Jag kan rekommendera alla att se den iaf, oavsett civilstånd och sexuell läggning