söndag, augusti 12, 2007

I rastadjungeln 3

Den tredje och sista dagen på Uppsala Reggaefestival inleddes med en tråkig upptäckt. Josefs lila queer-elefant var försvunnen! Ingen kom ihåg riktigt när den setts senast och de berusade norskorna från dagen innan blev genast misstänkta. Vi gjorde en efterlysning och Josef gjorde en snarlik fantombild. Trots att vi lockade med hittelön fick vi inte någon ytterligare information och queer-elefantens försvinnande kommer nog att vara ett mysterium för alltid...

Idag slog vi på stort och köpte nio remmar. Här kommer den fullständiga remlistan utan inbördes ordning: smultron, sur coca cola, sur rabarber, hallon/lakrits, sur blåbär, sur melon, sur tutti-frutti, tre smaker (?), sur hallon (?), viol, sur äpple, citronlakrits, sur persika, ananas, krusbär. Hallon/Lakrits var godast och vann rubbet. Inte konstigt att gubben i ståndet rekommenderade den.

Reggae är kanske inte min grej riktigt, men jag har inget emot det. Att hänga i Grön Ungdoms tält har varit mysigt och det har varit intressant att äta så mycket remmar att de nästan kommit upp igen. Och det var roligt att bara tre personer klarade mitt miljökryss (och att alla inte kom och hämtade vinsten = mer choklad till oss.) Så på en skala 1-4000 får Uppsala Reggaefestival 2007 för min del 2577. Trots religiösa fanatiker.

En sammanställning av resultatet på fördomstestet ger mig följande egenskaper: grön, student, 20-30, har körkort, storebror, heterosexuell och kulturnörd. Så det kan bli.

Inga kommentarer: