torsdag, mars 01, 2007

Happy listening

Jag känner att jag måste reda ut en del saker. Några skulle nog kalla det här för ett försvarstal, men jag är av annan åsikt. Jag har inte gjort något fel. Varje gång jag berättar det för någon, eller någon får reda på det, händer det något. "Jasså? Då vet jag var jag ska placera dig." Folk älskar att framhäva den här sidan av mig. Påpekanden, anmärkningar. "Du gillar väl inte det här?" Det är därför jag drar mig för att berätta det. Men ni måste lära er en sak: allt är inte svart eller vitt.

Jag gillar inte bara schlager.

Om ni inte är övertygade så titta här.

Kan vi vara nöjda nu?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Isolation years, syskonen Wainwright, Regina Spektor, The Knife och Hello Saferide. Där ser man! Hade det inte varit för den där Måns skulle jag nästan trott det var min playlist. :)

Förresten borde du kolla in på www.pandora.com. Det borde alla göra..

Anonym sa...

Uppenbarligen tycker du att det är jobbigt att bli stämplad som schlagernörd? :)
Jag råkar ut för detsamma hela tiden. "Jag har hört att du lyssnar på schlager." Ibland är det rätt kul, ibland inte.

TB sa...

Alltså, jag är ju en schlagernörd. Kanske inte lika fanatisk som för några år sen, men ändå. Jag vill bara poängtera att jag har andra sidor också.