söndag, mars 11, 2007

Kan nåt så stort ta slut så fort?

Jag är glad såklart, men fundersam. Var det verkligen final? Jag brukar vanligtvis sitta som på nålar under tävlingen, men inte igår. Jag vispade grädde under mellanakten och jag störde mig inte på att folk pratade under låtarna. Är det jag eller melodifestivalen? Publiken verkade också ljummen. Redan på genrepet märktes det. Har folk bara tröttnat på att skrika, dansa och ha sig, eller var det en tråkig final? Hur går det ihop med röstningsrekordet? Jag misstänker att det var tittarrekord också, och då stämmer ju ingenting. Är det här en del av schlagerns död? Att det glada, ja den ibland falska glädjen, inte lockar människor längre. The Arks vinst ger i alla fall min teori kött på benen. Men varför denna vändning just i år? Förra året skickade vi en kristen häxa till eurovisionen och nu antagligen det queerigaste bandet vi har. Kontrast.

Var det verkligen final? Varför kändes det som att det inte var på riktigt? Var det bara jag som upplevde det så? Har jag, ve och fasa, växt ifrån schlagernördheten? Hur ska det här gå?!

Fortsättning följer nästa år...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Älskar din formuleringskonst... "kristen häxa". Jag skrattar nu, bara så att du vet. :)

TB sa...

Mm, där fick jag till det.