tisdag, december 04, 2007

Antes muerta que sencilla

Med risk för att göra bloggen fluffigare (luftig utan reel substans) än vad den redan är och få mig att framstå som väldigt, väldigt töntig tänker jag youtubeklippa lite, om...

Dagens två månader gamla nyhet: Spanien ställer inte upp i Junior Eurovision Song Contest i år! Skandal tycker jag. Spanien har varje år sedan starten 2003 skickat utomordentligt bra låtar, med ett undantag (just 2003.)

Och om man tittar på resultatlistan sen!
2003: 2
2004: 1
2005: 2
2006: 4

Wow. Sådär brukar det bara se ut för Storbritannien (länge sen nu iofs...) Varför finns det ingen kreativitet och originalitet hos Spanien i ESC? Kom igen! Ni kan ju!

Själv skulle jag vilja vända på listan. Det blev bara bättre och bättre. Men nu är det över. Det här är min hyllning till jesc:s före detta stormakt: 2004-2006


(Och sen hyllar vi såklart chefen på TVE som tog det kloka beslutet att sluta delta i tävlingen på grund av etiska skäl. De som deltar har ingen etik, så som östländer och TV4.)

1 kommentar:

Karolina sa...

jag tycker så mycket om att du är så insatt i ESC ocj JESC ^^