måndag, november 12, 2007

To Be Gone

Om det är något jag hatar just nu så är det facebook och alkohol, eller nej. Det jag hatar är att alla känner varandra. Hela världen lider av sandviken-syndrom. "Hur tusan känner ni varandra?" Världen är överbefolkad och ändå har vi 2 friends in common. Alkoholen hatar jag mest för vad den får en att göra med den vetskapen...

Sen hatar jag att vara trött, eller nej. Det jag hatar är det som gör mig trött. Eller kanske mer bristen på det som gör mig pigg. I just wanna be, wanna be gone.

Men nej, inget mer gone. En helg på Wik, verkligheten är inte närvarande, inga krav, Dracula kan jag läsa sen, låt mig stanna en dag till. Alkohol i blodet, verkligheten är inte närvarande, inga krav, vadå stanna? jag är ju här nu!, men man måste vakna upp dagen efter och man måste åka hem och man måste inse att man faktiskt inte har duschat på fyra dagar, att man fortfarande måste läsa Dracula, att det visst var ett möte ikväll, och att man fortfarande är ensam.

Inga kommentarer: