tisdag, juli 17, 2007

In Your Eyes - "I can tell what you're thinking"

Plats 8: Kylie Minogue - In your eyes

Varför ska det vara så hemskt att gå på högstadiet egentligen? Jag har då aldrig mött någon som tyckt det varit en speciellt nöjsam period. Är det människorna? Den totala avsaknaden av individanpassad studiegång?

Här är min varför-högstadiet-sög-lista:

1. Idrotten.
Kommentar är egentligen onödig. Tänk bara: omklädningsrum. uuuää

2. Bruksmänniskor
Upp till sexan bestod min klass bara av människor som bodde i de centrala delarna av Sandviken. Alltså mestadels sådana som bodde i lägenheter och dylikt och relativt många invandrare. Men när högstadiet började forsade det helt plötsligt in ungdomar från villaområdena belägna i utkanterna av staden. "Hej. Min pappa jobbar på Sandvik. Mina föräldrar är lyckligt gifta och jag har tre syskon." Jag kallar dessa personer för bruksmänniskor(egentligen kallar jag alla det som tycker att ett liv i Sandviken kan vara givande.) Människor som spelat innebandy sen de var fem och som tittade antingen suspekt eller nyfiket på de defekta från stan (alltså de som rökte och skolkade.)

Jag gillade dem inte. Någon kallade mig ful. *morr*

3. Känslan av att aldrig kunna vara sig själv, finna sig själv eller utvecklas.
De trodde jag var tråkig. De hade fel.

De skulle bara sett när jag dansade till Kylie på mitt rum...

Andra bloggar om: ,

Inga kommentarer: