torsdag, juli 19, 2007

Ett steg på livets trappa - från vaggan till graven

Idag är det den nittonde och jag är nitton år. Imorgon är det den tjugonde och då är jag tjugo år. Det är nåt magiskt i luften.

Jag har funderat lite på vad jag ska göra under min sista dag som tonåring. Jag funderade på om jag kanske skulle be någon att köpa ut på systemet åt mig. Det kommer jag ju aldrig mer behöva göra. Och det är dessutom väldigt tonårsaktigt.

Men det löste sig automatiskt. Jag använde min rabattremsa köpt till reducerat pris när jag åkte tunnelbana idag. Inte nog med det. Jag stötte på kontrollanter också. En stor, fet man med skägg tittade på min biljett och sen suspekt på mig och sa:
- "Öh, hur gammal är Du?"
- "19" svarade jag glatt.
Han gav tillbaka biljetten med en suck. Han verkade inte tro mig.

Men jag sa sanningen. Idag är jag nitton. För sista gången är jag nitton. Imorgon påbörjar jag mitt tredje decennium. Helt sjukt...

Inga kommentarer: