lördag, november 29, 2008

Vad Torbjörn ska göra med sitt liv

Jag råkade visst somna medan jag läste om den europeiska folksagan. Det är lätt hänt, trots att det är väldigt intressant. Precis som man höjer blicken från boken ibland och låter tankarna flyga iväg.

Jag tänker på Torbjörn för si så där 3 år sedan som inte brydde sig så mycket om när folk sa att det kanske vore bra att läsa matte c. "Jag kommer aldrig behöva matte c. Vad ska jag med det till?"

- Men man vet aldrig vad som händer.

Och jag föreställer mig deras blickar nu. Vad var det vi sa?! Nu när jag ska börja hänga på komvux.

Torbjörn tror att han hittat en plan han kommer hålla fast vid den här gången. Det känns rätt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt att man kan ändra sig!!!
Det är det som gör livet spännande och utvecklande....
Kram och lycka till från en som vet

Karolina sa...

Vad behöver du Matte C till?

Jag har slutprov i Matte D om en vecka... wish me luck.

TB sa...

Jag har fått för mig att jag ska läsa samhällsplanering...då behöver man visst det.

Lycka till! Du får hjälpa mig om/när jag får problem!