fredag, oktober 19, 2007

Mot Sandviken!

Tillåt mig alludera.

Jag känner mig som Frankenstein. Allt för länge har jag befunnit mig utanför hemmets sfär, Sandviken. Det kan inte leda till något annat än katastrof. Motivationen försvinner, varenda åtagande är betungande. Och ändå går jag omkring och känner mig glad. Som att jag, precis som Frankenstein, inte ser förödelsen som vägen jag går på leder till.

Men det är helg nu. Redovisningen är klar, jag har varit på elektorsmöte (röstade på personen som var "feministiskt intresserad") och ska nu åka hem till Sandviken, nynnandes den här låten.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka fina ord du kan.... Vad betyder alludera?
Svensklärare där! Hälsningar en okunnig släkting. Gissa vem?

TB sa...

Allusion, begrepp när man i ett konstnärligt verk syftar på någonting annat, utanför verket, antingen i ett annat konstnärligt verk eller på något fysiskt, riktigt fenomen.

Kan det vara min mor möjligtvis?

Anonym sa...

Möjligtvis...... Puss