fredag, juni 01, 2007

Ett biologiskt faktum att ni är inskränkta



Jag är sååå trött på Alf och C/o:s unkna, gamla argument så jag tänkte inte ens kommentera det. Men sen kommer de med det...åh det bubblar i hela kroppen...vidrigaste argumentet:

"En könsneutral äktenskapslag i Sverige skulle också kunna öka främlingskapet inför vårt samhälle bland många nyanlända medborgare. Kulturella och religiösa motsättningar av långvarig art kan komma att polariseras i vårt land om inte äktenskapsfrågan hanteras med varsamhet och försiktighet. Aspekten att integrationen skulle försvåras måste tas på fullaste allvar."

Så de menar seriöst att vi ska anpassa oss efter de länder, som i högre utsträckning än Sverige, diskriminerar homosexuella? Det passar bra att snacka integration nu va, eller hur? När de "nyanlända medborgarna" har samma värderingar som ni. Hur kommer det sig att ni fortfarande vill ha skolavslutningar i kyrkor då? Kan ni förklara för mig på vilket sätt det skulle gynna integrationen och minska främlinskapet?!

Suck, jag borde inte bli så upprörd varje gång idioter säger någonting. Men vi lever faktiskt på tjugohundratalet. Var kommer alla dessa konservativa krafter ifrån?

Andra bloggar om: , , , , , ,

1 kommentar:

Anonym sa...

sjukt obehagligt! när jag skrev min c-uppsats pratade jag med en religionssociolog som skrivit sin avhandling om islam i sverige osv... hon sa att hon ser mer och mer tendenser till att konservativa religiösa krafter sluter sig samman i värdefrågor som äktenskap, abort osv, över religionsgränserna och att det förmodligen kommer bli en allt starkare politisk kraft att räkna med vad gäller lobbyism mm... det kanske är det alf mfl hoppas - att de, tillsammans med andra konservativa religiösa ska sitta o smida sina homofoba och kvinnofientliga planer i mångkulturens tecken... usch usch usch. /malena.