måndag, februari 19, 2007

Sjung, o gudinna, om vreden som brann

En ny blogg, ett nytt försök. Jag känner på mig att man inte ska skriva på fastande mage då mycket av innehållet skulle kretsa kring mat. Jag är hungrig! Synd att man är så lat att man inte orkar gå heeela vägen till köket. Det måste vara drygt tio steg dit!

(har satt på pastavatten)

Jag kom hem från RÅM i Malmö igår och jag är helt förälskad i alla fina gröna människor. Det kan inte finnas ett vackrare släkte och nu känner jag mig grymt inspirerad för fortsatt politiskt arbete. Weee. Tacka vet jag GU Uppsala :)

(pastan kokar)

Seminariet gick bra idag, fastän jag missade kursintroduktionen i fredags. Som det brukar vara med de flesta texter jag läser så blir de mycket intressantare ju mer man diskuterar dem. Till och med de homeriska sångerna...

(kokar alltid för mycket pasta)

Och ja, jag måste väl nämna melodifestivalen annars kommer en mängd personer bli besvikna. Pinsamt nog missade jag delfinal 3 (jag har inte missat en melodifestival sen...ja, jag vet inte 1994?) och har lite ångest för att jag inte kommer få se vinnarnas framträdanden förrän så sent som på genrepet den 9 mars. Men jag håller fast vid min nya hälsosamma prioritering: Melodifestivalen är inte allt. Och om man tänker på att jag faktiskt var på det bästa mellanstadiediscot någonsin, istället för att sitta i nån soffa och äta chips och dricka flytande socker, tror jag ingen kan förebrå mig.

(äter pasta)

Nu är mitt första blogginlägg i den nya bloggen slut.
Hipp Hipp Hurra

1 kommentar:

Anonym sa...

Man behöver faktiskt inte äta chips och dricka läsk. Vad har jag sagt om morötter?