onsdag, februari 13, 2008

Alltså Arbetsförmedlingen...

Vad är det för ställe egentligen? Vad har AF gett mig? Irritation!

Jag kommer tre minuter sent och får inte komma in. På mötet en vecka senare släpper tanten in folk som kommer 5-10 minuter för sent. Irritation!

Tanten ber oss berätta inför hela gruppen hur vårt jobbsökande går. Vad har andra människor med mitt liv att göra? Irritation!

Mina föräldrar blir kära på AF för drygt 20 år sen. Irrita...nja, okej då. Tack Arbetsförmedlingen för mitt liv!

Läs även andra bloggares åsikter om

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hi hi. Just det!
Kram Mamma

Anonym sa...

Jag gick till AF en gång. Det var möte. De sade åt oss att vi skulle ha möte nästa dag prick 10 - om man kom en minut för sent skulle man inte bli insläppt. Jag missade tunnelbanan dagen därpå och insåg att jag inte skulle hinna. Jag gick aldrig mer till AF. Någon vecka senare söker jag jobb på internet och får anställning på det första jag hittade. Vad ska man med arbetsförmedlingen till? De varken kan eller vill hjälpa.